Bij Rodina Travel kunt u gemakkelijk uw vakantie naar Bulgarije on-line uitzoeken en boeken.
Wij geven geen brochure uit omdat het grootste deel van ons aanbod op onze website te vinden is, zoals wintersportvakanties, strandvakanties, rondreizen, fly-drives, stedentrips, autohuur en vliegtickets.
Heeft u liever persoonlijk contact dan is kunt u ons altijd bellen of mailen en wij helpen u graag bij het vinden of samenstellen van de reis die bij u past.

Hoe kunt u een reservering maken?

Voor het boeken van onze reizen kunt u gerust gebruik maken van de website. U wordt op een complete en overzichtelijke manier door het hele boekingsproces geleid en u heeft beschikking over de meest actuele prijs- en reisinformatie. U hoeft niet bang te zijn dat u iets verkeerds doet, want wij controleren altijd de binnengekomen reserveringen en kijken gelijk of deze nog beschikbaar is. Daarna nemen vaak persoonlijk contact met u op, per mail of telefonisch, om uw boeking nogmaals door te nemen en deze te bevestigen. U ontvangt binnen 24 uur een bevestiging/factuur per e-mail.
Houdt u er wel rekening mee dat u na een definitieve boeking niet meer kosteloos kunt wijzigen en/of annuleren.

Komt u er via de website toch niet uit of heeft u nog aanvullende vragen, dan kunt u altijd contact met ons opnemen op telefoonnummer: 038-3769297.

Opties en aanvragen

Als u een reis heeft uitgezocht maar door verschillende redenen nog niet definitief kunt reserveren, dan kunnen wij de reis voor u vrijblijvend 3 werkdagen in optie zetten. U kunt uitsluitend telefonisch een reis in optie zetten.

Soms kan het voorkomen dat een reis op aanvraag is. Dit betekent dat wij op dat moment geen beschikbare vluchten en/of accommodatie hebben. Mocht u deze reis echter willen reserveren dan gaan wij voor u proberen om extra vliegtuigstoelen of kamers in te kopen. Een aanvraag is, in tegenstelling tot de optie, nooit vrijblijvend. Als u een reservering die in aanvraag is besluit te boeken en deze akkoord komt, dan kunt u niet meer kosteloos annuleren.

Reis op maat

Wilt u een offerte aanvragen of een reis boeken die niet op de website te vinden is, of een paar van onze reizen combineren of u wilt afwijken van een bestaande reis, dan kunt u beter contact met ons opnemen. Wij luisteren graag naar uw wensen en helpen u zo met het maken van een reis op maat.

Preferenties

Tijdens de reservering kunt u ons uw eventuele wensen, ook preferenties genoemd, m.b.t. de ligging van uw kamer, voeding, allergieën etc. doorgeven. Wij kunnen preferenties die niet een medische achtergrond hebben nooit garanderen, maar zorgen er voor dat deze goed aan de luchtvaartmaatschappij, accommodatie en/of reisleiding worden doorgegeven.

Namen en persoonsgegevens van de reizigers

Het is erg belangrijk dat u bij reservering de juiste namen aan ons doorgeeft. De namen moeten exact overeenkomen met uw namen op uw paspoort of ID kaart. Getrouwde vrouwen met dubbele achternamen moeten de naam doorgeven die als eerste in het paspoort vermeld staat, meestal is dit de meisjesnaam. Ook bij de voornamen hebben wij de officiële eerste voornaam nodig en dus geen roepnaam. Indien de namen die u ons heeft gegeven onjuist zijn, dan kunt u geweigerd worden voor een vlucht. Eventuele kosten voor het wijzigen van de namen en het uitgeven van een nieuwe ticket worden aan u doorberekend.

Reispapieren

Ongeveer twee weken voor vertrek ontvangt u uw reisbescheiden met tickets, vouchers en informatie over uw reis. U krijgt per onderdeel van uw reis - hotel, transfer, autohuur en extra reisdiensten - een aparte voucher. Deze voucher dient u ter plaatse te overhandigen aan de desbetreffende dienstverlener. Op de voucher vindt u tevens het adres en de telefoonnummers van de accommodatie, autoverhuurder of het bedrijf dat voor het reisonderdeel verantwoordelijk is. Wij bereiden uw reispapieren altijd zorgvuldig voor, maar toch vragen wij u om deze altijd goed te controleren voordat u vertrekt. Mocht u daar iets incorrect aantreffen dan kunt u gelijk contact met ons opnemen, zodat wij de reispapieren alsnog kunnen aanpassen. Heeft u een losse vlucht geboekt dan ontvangt u uw ticket per mail gelijk na het ontvangst van uw betaling.

Wij adviseren u voordat u definitief boekt om onze Algemene Voorwaarden door te nemen. Daar vindt u onder andere alle informatie omtrent prijzen, betaling, wijzigen en/of annuleren van uw reis.